Jumaat, 4 Oktober 2013

Squash Intercollege 2013



Pada awal minggu ini, saya mewakili kolej saya dalam sukan squash untuk perlawanan antara kolej-kolej di Universiti Putra Malaysia. Sebenarnya saya masuk perlawanan ini secara tiba-tiba kerana saya agak sibuk dengan kelas dan tugasan untuk Phd saya. Minggu lepas junior saya menelefon saya untuk meletakkan nama saya dalam pasukan squash. Saya ingatkan lama lagi. Rupa-rupanya perlawanan ini dilakukan pada minggu ini. Agak takut untuk mewakili kolej sebab saya sudah lama tidak bermain squash dekat setahun. Maka saya hanya berlatih pada tengah hari isnin sebelum perlawanan pertama pada petang itu. 

Perlawanan pertama pasukan kami, Kolej Kelima Belas (K15) bertemu dengan Kolej Tun Perak (KTP). Gementar dan takut kerana kami telah bertemu KTP pada tahun lepas pada peringkat suku akhir dan kami kalah sebab mereka ada budak MASUM. Tapi alhamdulillah kami menang 3-0 sebab pada tahun ini tiada wakil dari MASUM. Pada perlawanan kedua peringkat kumpulan pula diadakan pada hari selasa petang bertemu Kolej Keenam Belas (K16), kami menang dengan 2-1. Perlawanan terakhir pada peringkat kumpulan pula pada malamnya dan bertemu dengan Kolej Pendeta Zaaba (KPZ), kami menang 3-0.

Kami sebagai juara kumpulan C bertemu dengan naib juara Kumpulan B, Kolej Keempat Belas (K14) dalam peringkat suku akhir. Dalam perlawanan ini kami menang mudah dengan 3-0. Pada peringkat separuh akhir kami bertemu Kolej Kesebelas (K11). Perlawanan agak sengit dengan pihak lawannya ada wakil SUKMA Melaka dan mendapat sokongan padu dari pengetua K11 dan penyokong mereka. Namun kami tidak bernasib baik dengan kalah 1-2. Tetapi saya sangat-sangat seronok dapat bermain squash dan sangat puas hati dapat melangkah keseparuh akhir.

Terima kasih banyak-banyak kepada Fana sebab panggil akak untuk main pada tahun ini. Kepada junior-junior Shin, Neli dan Chew, You are The Best. Walaupun mereka tidak pernah masuk pertandingan squash namun semangat mereka sangat saya kagumi. Kepada Rayhan terima kasih menjadi pengurus pasukan ini. Walaupun awak pelajar tahun pertama, awak berani menjadi pengurus pasukan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan